نگاهی بر گوشه ای از کرامات فاطمه زهراء (س) :: سربداران 313

سربداران 313

سربداران 313
برخی از پیامک های شما:
سلام بر سربازان مجازی ایران.من تمام دوستامو با شما اشنا میکنم تا از مطالب مفیدتون بهره مند بشوند و بدونند ماهواره چطور فرهنگمونو میگیره تلاش شما برای آگاه سازی مردم ستودنیه .به امید جهانی شدن سربداران.(مهتاب)
[7975***0936]
**********
درود خدا برشما جوانان ارزش ی نویس . وبتون واقعا روی من تاثیر گذاشته خدا اجرتون بده که چشمای منو باز نمودید و به من کمک کردید (شاکری)
[2589***0912]
**********
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم و نویسندگان ازرشی . و با ارزوی قبولی طاعات و عبادتون . الحق وبسایت مفیدی دارید و انشالله پیروز و سربلند باشید (نادعلیپور)
[4851***0930]
**********
سلام و عرض ادب خدمت مدیریت پایگاه فرهنگی مذهبی سربداران ، وبسایت بسیارعالی و اموزنده و دشمن شکن دارید فقط خیلی دیر مطالبتون به روز میشه چرا؟(محمدی)
[5123***0936]
**********
درودخدا بر تو ای مدیریت گرامی آقای مقدسی و نویسندگان محترم خانوم سلیمانی و اقای محمدی خدا اجرتون بده چنین وبهایی در دنیای مجازی واقعا تاثیر گذار و دشمن شکن هست امیداوارم به هدفتون برسید (مرتضی ذالفقار)
[9857***0912]
**********
سلام . به نظر من وبلاگ سربداران از نظر مطالب خوبه گرافیگ هم بد نیست (موسوی)
[3695***0930]
**********
درود خدا بر شما . مطالب سربداران خوبه اما اگر به هاست تبدیل کنید و از وبلاگ بردارید و فقط روی مطالب ناب کار نکنید مثلا ویدیو اهنگ مداحی زیارت از این ها هم در وبتون قرار بدید اگر این کاروکنید هیچ فک نکنم در این دنیای مجازی چنین وبسایت وجود داشته باشه البته از روی مطالب شما میگم(حیدری)
[9189***0912]
**********
سلام علیکم . اللهم عجل لولیک الفرج .... بابا دمت گرم گل کاشته اید (حسینی)
[8659***0918]
**********
نویسندگان
پیوندها
لوگو دوستان
لوگو و بنر سربداران
سربداران313رادنبال کنید

نگاهی بر گوشه ای از کرامات فاطمه زهراء (س)

چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۳، ۰۴:۱۹ ب.ظ

هنگامى که روح انسان قوى شود، و پرتوى از صفات الهى در جان او بیفتد، و به مقام قرب او نائل گردد، اراده‏اش «به فرمان خدا» در جهان تکوین اثر مى‏گذارد و آنچه را او مى‏خواهد همان مى‏شود. 
این همان ولایت تکوینى است که اولیاء اللّه از آن برخوردار بودند، این همان چیزى است که سرچشمه کرامات مختلف است و معجزات انبیاء عالى آن است، فاطمه زهرا(س) از عنایت الهى سهم وافرى داشت و روایت زیر شاهد این مدعاست: 
30- بسیارى از مفسران اهل سنت مانند «زمخشرى» در «کشاف» و «سیوطى» در «درالمنثور» در ذیل آیه شریفه:

 

«کلما دخل علیها زکریا المحراب و جدعندها رزقا قالت أنّى‏ لک هذا قالت هو من عنداللّه یرزق من یشأ بغیر حساب». 
«هر زمان زکریا وارد محراب مریم مى‏شد غذاى مخصوصى در آنجا مى‏دید، از او مى‏پرسید این را از کجا آورده ى؟! و او مى‏گفت: این از ناحیه خدا است، خداوند هر کس را بخواهد بى حساب روزى مى‏دهد». (آل عمران/37): 
از «جابر بن عبداللّه» نقل کرده‏اند که رسول خدا(ص) چند روز بود غذائى نخورده بود، و کار بر او مشکل شد، و به منزل همسرانش سر زد هیچکدام غدایى نداشتند، سرانجام به سراغ دخترش فاطمه (سلام اللّه علیها) آمد و فرمود: دخترم غذایى دارى من تناول کنم زیرا گرسنه‏ام؟ 
عرض کرد: نه بخدا سوگند، هنگامى که رسول خدا(ص) از نزد او خارج شد، زنى از همسایگان دو قرص نان و مقدارى گوشت براى فاطمه(س)‏ هدیه آورد، و او آن را گرفت و در ظرفى گذاشت و روى آن را پوشید و گفت: به خدا سوگند رسول اللّه(ص)‏ را بر خودم و فرزندانم مقدم مى‏دارم! 
و این در حالى بود که همه گرسنه بودند. 
حسن و حسین را به سراغ پیامبر(ص) فرستاد و از او دعوت کرد به خانه بیاید، عرض کرد فدایت شوم چیزى خداوند براى ما فرستاده است و من آن را براى شما ذخیره کرده‏ام. 
پیامبر(ص) فرمود: بیاور، و او ظرف غذا را نزد حضرت آورد، هنگامى که پیغمبر سر ظرف را برداشت مملو از نان و گوشت بود، هنگامى که فاطمه آن را دید در تعجب فرو رفت، و فهمید این نعمت و برکتى است از سوى خدا، شکر او را بجا آورد و بر پیامبر(ص) درود فرستاد.
پیغمبر(ص) فرمود: دخترم! این را از کجا آورده‏اى؟! 
عرض کرد: 
«هو من عنداللّه ان اللّه یرزق من یشاء بغیر حساب»: 
«این از سوى خدا است، خداوند هر کس را بخواهد بى حساب روزى مى‏دهد»! 
پیامبر(ص) شکر خدا را بجا آورد و این جمله را فرمود: 
«الحمد اللّه الذى جعلک شبیهة بسیدة نساء بنى اسرائیل»: 
شکر مى‏کنم خدائى را که تو را شبیه مریم بانوى زنان بنى اسرائیل قرار داد هنگامى که روزى خوبى نصیب او مى‏شد از او سؤال مى‏کردند این از کجاست؟ مى‏گفت: از نزد خدا است. 
«ان اللّه یرزق من یشاء بغیر حساب». 
سپس پیغمبر(ص) به سراغ على(ع)‏ فرستاد، او آمد، و همگى از آن غذا خوردند، و بقیه همسران پیامبر نیز خوردند و همه سیر شدند، و هنوز ظرف غذا پر بود! 
فاطمه (علیهاالسلام) مى‏گوید: من از آن براى تمام همسایگان فرستادم و خدا در آن برکت و خیر زیادى قرار داد. 
و این نمونه‏اى از کرامات آن بانوى بزرگوار بود.

 

پی نوشت :

1. زمخشرى در کشاف ذیل آیه 37 آل عمران و همچنین سیوطى در در المنثور و ثعلبى در قصص الانبیاء ص 513 آن را نقل کرده‏اند.

برترین بانوی جهان فاطمه زهرا(س) ،آیت الله مکارم شیرازی

۹۳/۱۲/۲۰
کـــمیل

نظرات  (۱)

۲۲ اسفند ۹۳ ، ۱۹:۱۸ http://naghleghol.ir/
باسلام مطلب شما در سایت نقل قول انتشار یافت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی