حلال های حرامی که از هُرهُری بودن وجود گرفته اند :: سربداران 313

سربداران 313

سربداران 313
برخی از پیامک های شما:
سلام بر سربازان مجازی ایران.من تمام دوستامو با شما اشنا میکنم تا از مطالب مفیدتون بهره مند بشوند و بدونند ماهواره چطور فرهنگمونو میگیره تلاش شما برای آگاه سازی مردم ستودنیه .به امید جهانی شدن سربداران.(مهتاب)
[7975***0936]
**********
درود خدا برشما جوانان ارزش ی نویس . وبتون واقعا روی من تاثیر گذاشته خدا اجرتون بده که چشمای منو باز نمودید و به من کمک کردید (شاکری)
[2589***0912]
**********
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم و نویسندگان ازرشی . و با ارزوی قبولی طاعات و عبادتون . الحق وبسایت مفیدی دارید و انشالله پیروز و سربلند باشید (نادعلیپور)
[4851***0930]
**********
سلام و عرض ادب خدمت مدیریت پایگاه فرهنگی مذهبی سربداران ، وبسایت بسیارعالی و اموزنده و دشمن شکن دارید فقط خیلی دیر مطالبتون به روز میشه چرا؟(محمدی)
[5123***0936]
**********
درودخدا بر تو ای مدیریت گرامی آقای مقدسی و نویسندگان محترم خانوم سلیمانی و اقای محمدی خدا اجرتون بده چنین وبهایی در دنیای مجازی واقعا تاثیر گذار و دشمن شکن هست امیداوارم به هدفتون برسید (مرتضی ذالفقار)
[9857***0912]
**********
سلام . به نظر من وبلاگ سربداران از نظر مطالب خوبه گرافیگ هم بد نیست (موسوی)
[3695***0930]
**********
درود خدا بر شما . مطالب سربداران خوبه اما اگر به هاست تبدیل کنید و از وبلاگ بردارید و فقط روی مطالب ناب کار نکنید مثلا ویدیو اهنگ مداحی زیارت از این ها هم در وبتون قرار بدید اگر این کاروکنید هیچ فک نکنم در این دنیای مجازی چنین وبسایت وجود داشته باشه البته از روی مطالب شما میگم(حیدری)
[9189***0912]
**********
سلام علیکم . اللهم عجل لولیک الفرج .... بابا دمت گرم گل کاشته اید (حسینی)
[8659***0918]
**********
نویسندگان
پیوندها
لوگو دوستان
لوگو و بنر سربداران
سربداران313رادنبال کنید

لقمه ی حلال بردن، سر سفره ی زن و بچه سخت ترین کار و مهم ترین وظیفه پدر خانواده است ، بی توجهی بعضی از پدرها به لقمه حلال حیرت آدمی رو به دنبال داره و یک پرسش، برای کی و برای چی ؟ 
پدری که تمام دوران جوونیش و روپا بودنش رو صرف پول درآوردن برای بچه هاش کرده و اصلن توجهی به پاک بودن این پول نداشته وقتی به دوران پیری و افتادگی میرسه به راحتی سر از آسایشگاه سالمندان در میاره! البته اگر با این وضع خفت بار زندگی اش سر از دوران پیری در بیاره و حق هم همینِ و اگر غیر از این بشه باید شک کرد ، بچه ای که وجودش با لقمه های ناپاک انباشته شده نه قدرت پندپذیری داره و نه سخن حق رو می پذیره پس نباید از چنین رفتار زننده ای نسبت به والدینش متعجب شد.
از لوازم مطلب بالا در امان نبودن سایر افراد جامعه از دست چنین شخصیتی هست ، وقتی کسی نسبت به نزدیکان خودش هیچ گونه رفتار محبت آمیز و مسئولیت پذیرانه ای نداره چطور میشه انتظار داشت که نسبت به جامعه رفتار همگرا و مناسبی داشته باشه؟
وقتی صحبت از لقمه ی حلال و حرام میشه ، ذهن افراد سریع به سمت دزدی ، قاچاق فروشی ، ربا ، کم فروشی و رشوه میره. هر چند باید به این افراد حق داد و صد البته که موارد بالا جز مظاهر و بدترین نوع درآمدها از زیر مجموعه لقمه ی حرام می باشند اما باید توجه داشت افراد در هر شغل و حرفه ای در معرض اختلاط با لقمه ی حرام هستند ، از رفتگر محله تا رئیس جمهور ...
از تاکسی داری بگیر که تو ماشینش تاکسیمتر نصب شده ولی استفاده نمی کنه و با 100 تومن ها و 200 تومن های اضافی آخر شب کل درآمدش رو جمع میزنه ، تا شیرینی فروشی که وزن شیرینی و جعبه شیرینی رو با یه قیمت محاسبه می کنه و تا فروشنده های لب تاب و تلبت و موبایل که برای رسیدن به سود n تایی، تا تَقی به توقی می خوره کرکره های مغازه اشون رو می کشن پایین و توش میشنن و روزنامه به دست و بی توجه به مردم داخل پاساژ کاری جز خندیدن ندارن! و فکر می کنن دنیا به اندازه مغازه و فکر اونها کوچیک و حتی کارمندی که دقیقه های بسیاری رو برای خوردن چایی های متعدد صرف می کنه و در انتهای ماه به ازای تمام ساعاتی که تو اداره بوده حقوق دریافت می کنه تا وزیر ، استاندار ، فرماندار و بخشداری که با علم به ضعیف بودن و توانمند نبودنش برای انجام دادن وظایف سنگین شغل های اینچنینی فقط و فقط از روی جَوزدگی و احسنت های این و اون تکالیف این شغل رو می پذیره ولی موقع انجام دادن و عمل کردن و نوشتشون دچار مشکل میشه و بدون اینکه استعفا بده به خاطر انجام ندادن تکالیف و وظایفش حقوق دریافت می کنه ...
مثال زدن و شاهد آوردن برای لقمه های حرامی که بدون توجه ، و به خاطر هُرهُری بودن دینداریمون وارد سفره خانوادگی ما میشه و من تاحدودی به اونها اشاره کردم و هرکس با توجه به شغل و جایگاهش با زوایای پنهان و آشکار دیگه ای از این قسم حتمن آشنا هست و اشاره کردن به اون خالی از لطف نخواهد بود برای تنبه شخصی ، بسیار آسیب زا و غیر قابل تحمل برای یک جامعه داعیه دار دینداری است.
لقمه ی حرام که منجر به عدم استجابت دعا و حتی قبولی عبادات میشه باید بیشتر از این ها مورد توجه ی پدرهای خانواده مسلمان قرار بگیره ، تبیین و توجه دادن به جزئیات برای بدست آوردن لقمه حلال و شبهه ناک نبودن درآمد با مال حرام سیر رسیدن به یک توسعه اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و اقتصادی همگون رو بسیار سریع تر فراهم می کنه فردی که بدون مطالعه و علم کافی تدریس فلان درس رو می پذیره و از عهده ارائه مطالب بر نمیاد و فقط اسم استادی رو یدک میکشه تا بازیکن فوتبالی که بدون توجه به تیمش و صرف قرارداد بستن با تیم و خیال راحت در مورد حقوق ماهیانه اش فقط به فکر شکم و تفریحاتش باشه تا سر دفتران ازدواج و اسناد که بدون توجه به قانون نسبت به ثبت منگوله ها! اقدام می کنند همه و همه  دست در دست هم میدهند تا جامعه رو به سمت دره ای به نام لقمه حرام هل بدهند و لوازم این لقمه که سقوط دینی ، فرهنگی و اجتماعی در دنیا و ذلت ، خواری ، شرمندگی و عذاب در آخرت رو به دنبال داره و بالعکس ثمره ی لقمه حلال تعالی در دنیا و آخرت خواهد بود.

منبع:کامنت

۹۲/۰۹/۱۰
کـــمیل

نظرات  (۴)

سلام همسنگر اگر مایل به تبادل لینک بودید مارا بانام عطرکربلاوآدرسhttp://etrekarbala.blogfa.com/لینک کنید
ودرنظرات به ما خبر دهید تا شما را لینک کنیم

یاعلی
ممنون از حضورتون
از وبلاگتون لذت بردم
سوژه های خوبی دارین

سعی کنید بیشتر براش وقت بذارید

با افتخار لینک شدین
۱۱ آذر ۹۲ ، ۱۰:۰۱ مهدی دوست محمدیان
سلام دوست عزیز...مطلب زیبایی بود و تاثیرگذار و قابل تامل...

نقل است: در عاشورا کسانی جلوی امام را گرفتند که شکمهایشان مملو از حرام بود و کسانی امام را شهید کردند که حرام زاده بودند....!
ما در زمانِ امام حاضرمان چه میکنیم؟
باید جلوی حرام خواری و حرام زادگی گرفته شود تا خدایی نکرده تاریخ تکرار نشود...
در بیکرانِ دور، بر سنگِ سختِ گور، دستی چنین نوشت: "دنیا فدای مهدی"
مطالب وبلاگتون زیبا بود... اگر اجازه بدید با افتخار لینکتون می کنم و خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم. یا علی مدد
سلام، با تشکر از شما

"حلال های حرامی که از هُرهُری بودن وجود گرفته اند"

با آدرس: http://www.nobateshoma.ir/?p=12297

در سایت جامع وبلاگ نویسان استان سمنان انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت نوبت شما: امام سجاد علیه السّلام: فرمان بردن از فرمانروایان الهی کمال عزّت است.

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی