پاسخ آیت الله سبحانی به تفکر باطل وهابیت :: سربداران 313

سربداران 313

سربداران 313
برخی از پیامک های شما:
سلام بر سربازان مجازی ایران.من تمام دوستامو با شما اشنا میکنم تا از مطالب مفیدتون بهره مند بشوند و بدونند ماهواره چطور فرهنگمونو میگیره تلاش شما برای آگاه سازی مردم ستودنیه .به امید جهانی شدن سربداران.(مهتاب)
[7975***0936]
**********
درود خدا برشما جوانان ارزش ی نویس . وبتون واقعا روی من تاثیر گذاشته خدا اجرتون بده که چشمای منو باز نمودید و به من کمک کردید (شاکری)
[2589***0912]
**********
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم و نویسندگان ازرشی . و با ارزوی قبولی طاعات و عبادتون . الحق وبسایت مفیدی دارید و انشالله پیروز و سربلند باشید (نادعلیپور)
[4851***0930]
**********
سلام و عرض ادب خدمت مدیریت پایگاه فرهنگی مذهبی سربداران ، وبسایت بسیارعالی و اموزنده و دشمن شکن دارید فقط خیلی دیر مطالبتون به روز میشه چرا؟(محمدی)
[5123***0936]
**********
درودخدا بر تو ای مدیریت گرامی آقای مقدسی و نویسندگان محترم خانوم سلیمانی و اقای محمدی خدا اجرتون بده چنین وبهایی در دنیای مجازی واقعا تاثیر گذار و دشمن شکن هست امیداوارم به هدفتون برسید (مرتضی ذالفقار)
[9857***0912]
**********
سلام . به نظر من وبلاگ سربداران از نظر مطالب خوبه گرافیگ هم بد نیست (موسوی)
[3695***0930]
**********
درود خدا بر شما . مطالب سربداران خوبه اما اگر به هاست تبدیل کنید و از وبلاگ بردارید و فقط روی مطالب ناب کار نکنید مثلا ویدیو اهنگ مداحی زیارت از این ها هم در وبتون قرار بدید اگر این کاروکنید هیچ فک نکنم در این دنیای مجازی چنین وبسایت وجود داشته باشه البته از روی مطالب شما میگم(حیدری)
[9189***0912]
**********
سلام علیکم . اللهم عجل لولیک الفرج .... بابا دمت گرم گل کاشته اید (حسینی)
[8659***0918]
**********
نویسندگان
پیوندها
لوگو دوستان
لوگو و بنر سربداران
سربداران313رادنبال کنید

پاسخ آیت الله سبحانی به تفکر باطل وهابیت

دوشنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۴۹ ب.ظ

آیت‌الله سبحانی در نوشتاری ضمن پرداختن به موضوع محبت اهل بیت علیهم السلام با استفاده از روایات وآیات به تفکر باطل وهابیت در این خصوص پاسخ گفته  اند :

*محبت پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم)و خاندان او دوستى پیامبر و خاندان او، از اصول مؤکّد اسلام است و آیات و روایات فراوانى بر این امر گواهى مى دهند.

 

قرآن ، ایمان نجات بخش را از آنِکسى مى داند که علاقه به خدا و رسول(صلى الله علیه وآله وسلم) و جهاد در راه خدا، در قلبش بر دیگر علایق برترى داشته باشد:

قُلْ إِنْ کانَ آباؤُکُمْ وَأَبْناؤُکُمْ وَإِخْوانُکُمْ وَأَزْواجُکُمْ وَعَشیرتکُمْ وَأَمْوالٌ اقْتَرفْتُمُوها وَتِجارةٌ تَخْشَونَ کَسادها وَمَساکِنُ تَرْضَونَها أَحَبّ إِلَیْکُمْ مِنَ اللّهِ وَرَسُولِهِ وَجهاد فِی سَبیلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتّى یَأْتِى اللّه بِأَمْرِهِ وَاللّهُ لا یَهْدِى القَومَ الفاسِقین. توبه/24.

«بگو اگر پدران و فرزندان و برادران و همسران و خاندان شما، و اموالى که گرد آورده اید، و تجارتى که از کسادش بیمناکید، و خانه هایى که بدان علاقه دارید، نزد شما از خدا و پیامبرش و جهاد در راه خدا محبوبتر باشد پس صبر کنید تا فرمان حق به اجرا درآید(عذاب خدا فرا رسد)، و خدا گروه فاسق را هدایت نمى کند».

آیه فوق از موضوعات سه گانه اى نام مى برد که بیشترین علاقه انسان را به خود اختصاص مى دهند: ارحام و بستگان ، اموال و خانه ها، وتجارت و داد وستد. سپس مؤمن واقعى را کسى مى شمرد که علاقه او به خدا و رسول و جهاد در راه خدا، بالاتر از علاقه وى به امور مزبور است.

در آیه دیگر مهرورزى به اقرباى پیامبر را اجر رسالت معرفى مى کند و مى فرماید:

(قُلْ لا أَسْأَلُکُمْ عَلیهِ أَجْراً إِلاّ المَودّة فِى القُربى) شورى/22.

«بگو من پاداشى از شما جز مهر و مودت به نزدیکانم نمى خواهم».

پیامبر اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم)نیز سه چیز را مایه چشیدن حلاوت ایمان مى داند که یکى از آنها محبت به خدا و پیامبر اوست:

«ثلاث من کنّ فیه وجَدَ حلاوةَ الإیمان وطَعْمَه: أن یکون اللّه ورسوله أحبّ إلیه ممّا سواهما…». جامع الأُصول: 1/37، حدیث 22

«سه چیز است که هر کسى آن را دارا باشد مزه شیرین ایمان را مى چشد: یکى از آنها این است که خدا و پیامبر او نزد انسان از همه چیز محبوبتر باشند…».

روایات پیرامون محبت پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم)و مودت خاندان او، افزون از آن است که در این مقال بگنجد وما این دو روایت را به عنوان نمونه یادآور شدیم. آنچه مهم است بیان کیفیت تحقق بخشیدن به این فریضه اسلامى است.

چگونه محبت خود را به پیامبر ابراز کنیم

براى رسیدن به این هدف دو راه در پیش روى فرد مسلمان وجود دارد:

1. از نظر رفتار و گفتار، پیرو تعالیم خداى و رسول او بوده و در مسیر زندگى از راهى که آنها ارائه فرموده اند منحرف نشود زیرا اگر انسان جداً به کسى علاقه داشته باشد هرگز با او به مخالفت برنمى خیزد و اصولاً معقول نیست انسان کسى را دوست بدارد امّا عملاً با او مخالفت کند. و لذا مى گویند«الحبُّ الاتباع» یعنى دوست داشتن، ملازم با پیروى کردن است.

رشته اى بـر گـردنم افکنده دوست *** مى کشـد هر جـا کـه خـاطر خواه اوست

شعری ماندگار  از امام صادق علیه السلام

دو بیت زیر که امام صادق (علیه السلام)با آن به گفتار خود استشهاد نموده، بیانگر جدایى حبّ واقعى، از تظاهر به حب است:

تعصی الإله، وأنتَ تُظْـهِر حُبـّـه؟! *** هذا محالٌ فی الفعـالِ بدیعٌ!

لـو کـان حبُّـک صـادقاً لأطعته *** انّ المحبّ لمـن یحـبّ مطیع  ( سفینة البحار: ماده حبّب)

خدا را نافرمانى مى کنى در حالى که به دوستى او تظاهر مى کنى؟! این ادعایى محال و مایه تعجب و شگفت است.

هرگاه دوستى تو صادقانه بود، او را اطاعت مى کردى. زیرا انسان محب، پیوسته مطیع محبوب است.

شیوه های دیگر ابراز محبت

راه دوم: ابراز محبت در مناسبت هاى مختلف است از طریق:

الف: شادمانى به هنگام شادى محبوب، و اندوهگین شدن به هنگام اندوه و غمگینى او.

ب: برپا کردن مجالس شادمانى و سرور در ایام ولادت پیامبر و یا بعثت او.

ج: نشر سخنان و نوشته هاى او.

د: حفظ و صیانت آثار و یادگارهاى او.

هـ: آرامگاه او را گرامى داشته و براى صیانت از آن، بناى یادبودى بر روى آن بسازد.

انجام این امور و نظایر آن که مشروع وجایز مى باشند، درباره پیامبر وبستگان اونوعى اظهار حب و مهر ورزى به آنهاست

ترمذى در سنن خود روایت مى کند:

«انّ النبىّ أخذ بیدالحسنَ والحسینَ وقالَ: من أحبَّنی وأحبّ هذین الغلامین وأباهما وأُمهما کان معى فى درجتى یوم القیامة». جامع الأُصول: 9/157، حدیث شماره 6706

«پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم)دست حسن وحسین (علیهما السلام)را گرفت و فرمود: هر کس مرا،  واین دو کودک و پدر و مادر آنها را، دوست بدارد روز رستاخیز با من هم درجه خواهد بود».

همگى مى دانیم سبط اکبر پیامبر در سرزمین بقیع و سبط اصغر وى در کربلا به خاک رفته اند و مرقد شان پیوسته محل زیارت مسلمانان مى باشد. ساختن هر نوع سایبان یا بنا براى حفاظت از مراقد آنان، نوعى ابراز محبت به دو سبط بزرگوار پیامبر(صلى الله علیه وآله وسلم)است و این عمل همان پاداش را خواهد داشت که پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم)در روایت فوق متذکر شده است.

زنده نگه داشتن شخصیت  های ملی و مذهبی

امروزه ملل زنده جهان سعى مى کنند که یاد شخصیتهاى ملّى و مذهبى خویش (سران نظامى، سیاسى و اصلاح گران عرصه فرهنگ) را به اشکال گوناگون زنده نگاه دارند، و بدین خاطر پیکر آنان را با عظمت تشییع مى کنند و در محلى با صفا تحت بناى مجلّلى به خاک مى سپارند تا آیندگان نیز همچون نسل حاضر، شخصیتهاى مزبور را همواره مدّنظر داشته و گرامى بدارند. ما مسلمانان نیز بایستى به شیوه هاى گوناگون(ساختن آرامگاه، بناى یادبود و غیره) شخصیتهاى برتر و بى نظیر خویش را پاس بداریم.

منبع : وهابیت مبانی فکری و کارنامه عملی- آیت‌الله سبحانی


۹۳/۱۱/۰۶
کـــمیل

نظرات  (۴)

با سلام
ممنون که به وب من سر زدید، متاسفانه چندوقتی با اشکالات فنی روبرو بودیم که به حمدالله حل شد و لوگو وبسایت شما در صفحه اول نوار سمت راست قسمت "همسنگران ما" قرار گرفت، در صورت تمایل می توانید لوگو ما را در وب خود قرار دهید. کد لوگو:

با عرض سلام خدمت همسنگر گرامی
با "دوره آموزشی روش انتشار نامه رهبری به جوانان غرب" به روز هستیم و منتظر حضور گرمتان.
در ضمن لوگو وبسایت زیبای شما در وب ما قرار دارد، در صورت تمایل می توانید بنر وب ما را در قسمت لوگو دوستان قرار دهید. /یا علی
کد لوگو:

۰۹ بهمن ۹۳ ، ۱۵:۲۳ وبلاگ شهید حاج سیدحمید تقوی فر
باعرض سلام و ادب
دوست عزیز خسته نباشید!
وبلاگتون بسیار بسیار عالی و پر محتوا میباشد.
شما در وبلاگ سردار شهید تقوی فر لینک شدید.
موفق باشید./...
یاعلی
۰۷ بهمن ۹۳ ، ۰۱:۰۴ http://naghleghol.ir/
باسلام مطلب شما در سایت نقل قول انتشار یافت
برای نشر سریعتر مطالب خود بما پیوندید.و مطالب خود را از طریق ورود به سایت و انتخاب گزینه ارسال مطالب برای ما ارسال کنید
باتشکر نقل قول

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی