نقد و انکار مهدویت در شبکه های ضاله وهابی :: سربداران 313

سربداران 313

سربداران 313
برخی از پیامک های شما:
سلام بر سربازان مجازی ایران.من تمام دوستامو با شما اشنا میکنم تا از مطالب مفیدتون بهره مند بشوند و بدونند ماهواره چطور فرهنگمونو میگیره تلاش شما برای آگاه سازی مردم ستودنیه .به امید جهانی شدن سربداران.(مهتاب)
[7975***0936]
**********
درود خدا برشما جوانان ارزش ی نویس . وبتون واقعا روی من تاثیر گذاشته خدا اجرتون بده که چشمای منو باز نمودید و به من کمک کردید (شاکری)
[2589***0912]
**********
باعرض سلام و خسته نباشید خدمت مدیریت محترم و نویسندگان ازرشی . و با ارزوی قبولی طاعات و عبادتون . الحق وبسایت مفیدی دارید و انشالله پیروز و سربلند باشید (نادعلیپور)
[4851***0930]
**********
سلام و عرض ادب خدمت مدیریت پایگاه فرهنگی مذهبی سربداران ، وبسایت بسیارعالی و اموزنده و دشمن شکن دارید فقط خیلی دیر مطالبتون به روز میشه چرا؟(محمدی)
[5123***0936]
**********
درودخدا بر تو ای مدیریت گرامی آقای مقدسی و نویسندگان محترم خانوم سلیمانی و اقای محمدی خدا اجرتون بده چنین وبهایی در دنیای مجازی واقعا تاثیر گذار و دشمن شکن هست امیداوارم به هدفتون برسید (مرتضی ذالفقار)
[9857***0912]
**********
سلام . به نظر من وبلاگ سربداران از نظر مطالب خوبه گرافیگ هم بد نیست (موسوی)
[3695***0930]
**********
درود خدا بر شما . مطالب سربداران خوبه اما اگر به هاست تبدیل کنید و از وبلاگ بردارید و فقط روی مطالب ناب کار نکنید مثلا ویدیو اهنگ مداحی زیارت از این ها هم در وبتون قرار بدید اگر این کاروکنید هیچ فک نکنم در این دنیای مجازی چنین وبسایت وجود داشته باشه البته از روی مطالب شما میگم(حیدری)
[9189***0912]
**********
سلام علیکم . اللهم عجل لولیک الفرج .... بابا دمت گرم گل کاشته اید (حسینی)
[8659***0918]
**********
نویسندگان
پیوندها
لوگو دوستان
لوگو و بنر سربداران
سربداران313رادنبال کنید

نقد و انکار مهدویت در شبکه های ضاله وهابی

شنبه, ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۸:۰۰ ب.ظ

کارشناس وهابی شبکه وصال فارسی در ادامه شبهه افکنی های خود به مقدسات مسلمانان، آموزه مهدویت را هدف هجمه خود قرار داد.

ملازاده مجری وهابی شبکه وصال که حتی میان شبکه های وهابی به کم اطلاعی و غیر علمی بودن برنامه هایش مشهور است مدعی شد: «مهدی نزد عقلاء، هیچ اصلی ندارد، مهدی وجود ندارد.»

گفتنی است که وی بارها در سخنان خود صراحتا وجود حضرت مهدی را انکار کرده است.
این گفته ها هر چند حاکی از بی اطلاعی این کارشناس وهابی از احادیث مورد اتفاق شیعه و سنی و نیز فرق اسلامی است، اما بیان نمونه هایی از احادیث مورد اتفاق شیعه و سنی در این زمینه می تواند برای این کارشناس وهابی مفید باشد:
اعتقاد به «مهدی موعود» یک اعتقاد عمومی و نشأت‌گرفته از فطرت و سرشت انسان‌هاست. همه‌ی انسان‌ها با هر مذهب و مسلکی، همواره در انتظار ظهور منجی و موعودی هستند که روزی جهان را از ستم و تیرگی رهایی بخشد. این مطلب در آیین پیروان ادیان آسمانی به وضوح قابل رؤیت است. اهل تسنن که یکی از فرقه‌های اسلامی را تشکیل می‌دهند، با تکیه بر روایات فراوانی که از پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کنند به «مهدی موعود» معتقدند. این مطلب در منابع معتبر روایی آنان از صحاح سته و مسند احمد بن حنبل که از قدیمی‌ترین منابع روایی آن‌ها محسوب می‌شود گرفته تا دیگر منابع معتبر که در شروح آن‌ها نگاشته شده است، وجود دارد.
به اعتراف دانشمندان اهل‌سنت، این روایات متواتر بوده و از درجه‌ اعتبار برخوردار است.
اکثر علمای اهل تسنن در اصل اعتقاد به مهدویت و هم‌چنین مصداق «مهدی موعود» متفق‌القول اند. اما در این میان عده‌ کمی بر سر مصداق با اکثریت اختلاف ‌نظر دارند.
اکثریت قریب به اتفاق علمای عامه به موضوع «مهدویت» اعتقاد دارند و هم‌چنین معتقدند که مهدی موعود از فرزندان علی(ع) و فاطمه(س) است که در اسم هم‌نام رسول خدا(ص) می‌باشد. این عده‌ی کثیر علاوه بر این‌که قائل به ظهور آن حضرت می‌باشند، معتقدند که ایشان در قید حیات اند و در این باره به اخبار متواتری که از طریق گروهی از ائمه‌ی حدیث عامه نقل شده، استناد می‌کنند. برخی از بزرگان اهل سنت که در تألیفات خود به این نکته اشاره دارند عبارتند از:
-کمال‌الدین محمد بن طلحه شافعی در کتاب مطالب السؤول فی مناقب الرسول
-محمد بن یوسف بن محمد گنجی شافعی در کتاب البیان فی اخبار صاحب‌الزمان
-نورالدین علی بن محمد بن صباغ مالکی در کتاب الفصول المهمه فی معرفه الائمه
-محی الدین ابن العربی در کتاب فتوحات مکیه
-احمد بن ابراهیم بلاذری در کتاب الحدیث المتسلسل
-ابن خشاب در کتاب تواریخ موالید الائمه و وفیاتهم
-یوسف بغدادی حنفی معروف به سبط ابن الجوزی در کتاب تذکره الخواص
هم‌چنین عده‌ی فراوانی از دانشمندان اهل سنت که ذکر نام آن‌ها در این مختصر نمی‌گنجد، همگی متفق‌القول در این مطلب که مهدی(عج) همان محمد بن الحسن العسکری است و در مکانی در همین عالم زندگی می‌کند و روزی به اذن پروردگار ظهور خواهد کرد، با علمای امامیه موافقند. (الرافعی، ص۱۹۰ )

۹۳/۰۲/۰۶
کـــمیل

نظرات  (۲)

۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۸:۲۱ معبر سایبری فکه
سلام دوست عزیز شما تمایل به تبادل لوگو یا لینک دارید
سلام رزبلاگ هم امنیتش خوبه هم سرعتش قطعی هم خیلی خیلی کم داره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی